Canadian government documents digitization registry

At Government Information Day at the University of Toronto on November 1st, there was significant interest from participants in the development of a “registry” of completed, ongoing, and proposed digitization projects for Canadian government documents.

A bilingual Google form to collect and store digitization project information has been created to get this project off the ground. This platform was chosen because it can act as a simple starting point – data can easily be updated and exported to another tool in the future.

The registry is now open and you can contribute content in English and French.

If you have content to contribute, please, enter the details directly in the form at the following link: http://bit.ly/gov-docs or send an email to gsg@uottawa.ca.

Results of the form can be viewed here: http://bit.ly/gov-docs-results

** Note: Every bit of information helps, so if you heard of a project but are not sure of all the details, send an email to gsg@uottawa.ca so they can begin to investigate.

The success of this project will rely heavily on the participation of members in our community. Please take a few minutes to contribute to and share this important project. Again, this is a starting point. Some of our colleagues have expressed an interest in further developing this project in the future, so let’s get a solid foundation established!

///

L’événement « Government Information Day » à l’Univeristé de Toronto, ayant eu lieu le 1er  novembre 2013, a suscité beaucoup d’intérêt auprès des participants à l’égard du développement d’un registre de projets de numérisation, soient terminés, en cours ou proposés de documents du gouvernement du Canada.

Pour lancer cette initiative, un groupe de l’uOttawa a créé un formulaire Google bilingue pour recueillir et enregistrer les renseignements sur les projets de numérisation. Nous avons choisi cet outil parce qu’il s’agit d’un point de départ simple ; l’information peut être facilement mise à jour et exportée vers un autre outil à l’avenir.

Nous vous invitons à participer à ce projet, soit en anglais ou en français.

Si vous avez du contenu à partager, veuillez nous le faire parvenir au moyen du formulaire se trouvant au lien suivant : http://bit.ly/gov-docs ou par courriel à gsg@uottawa.ca.

Les résultats de ce projet peuvent être consultés ici : http://bit.ly/gov-docs-results

*** Notez que tous les champs du formulaire ne sont pas obligatoires donc ne vous inquiétez pas si vous ne remplissez pas tous les champs. Si vous manquez de temps pour le remplir complètement ou si, par exemple, vous avez entendu parler d’un projet, mais n’êtes pas sûr des détails, envoyez-nous un courriel afin que nous puissions commencer la recherche. Chaque petit détail compte.

La réussite de ce projet dépendra en grande partie de la participation des membres de notre communauté. Veuillez prendre quelques minutes pour contribuer et prendre part à cette importante initiative. Nous soulignons le fait qu’il s’agit d’un point de départ. Certains de nos collègues ont exprimé un intérêt à faire évoluer ce projet ultérieurement, alors aidez-nous à leur offrir une solide assise !

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s